Talk between people with and without speech or language problems can be uncertain and often awkward. Here are some suggestions (drawn from a variety of sources: www.nsastutter.org/material/indep.php?matid=189, www.aphasia.org/, http://spot.pcc.edu/~rjacobs/career/communication_tips.htm, and www.dol.gov/odep/pubs/fact/comucate.htm) for making this talk more comfortable.
If you’re the person without a speech or language disorder, generally:
· Avoid finishing another’s sentences. Finishing the person’s sentences may communicate the idea that you’re impatient and don’t want to spend the extra time necessary to interact effectively.
· Avoid giving directions to the person with a speech disorder. Saying “slow down” or “relax” will often seem insulting and will make further communication more difficult.
· Maintain eye contact. Show interest and at the same time avoid showing any signs of impatience or embarrassment.
· Ask for clarification as needed. If you don’t understand what the person said, ask him or her to repeat it. Don’t pretend that you understand when you don’t.
· Don’t treat people who have language problems like children. A person with aphasia, say, who has difficulty with names or nouns generally, is in no way childlike. Similarly, a person who stutters is not a slow thinker; in fact, stutterers differ from non-stutterers only in their oral fluency.
If you’re the person with a speech or language disorder, generally:
· Let the other person know what your special needs are. If you stutter, you might tell others that you have difficulty with certain sounds and so they need to be patient.
· Demonstrate your own comfort. Show that you have a positive attitude toward the interpersonal situation. If you appear comfortable and positive, others will also.
· Be patient. For example, have patience with those who try to finish your sentences; They’re likely just trying to be helpful.
7 comments:
I am impressed by your post this is what needed and i would recommend it to my friends. I like to suggest some points ( A smile which s equal to thousand words and eye contact the most important communication tool will help persons with speech disability by encouraging effective communication ).
What is your opinion about this..
Thank you, well said! I believe that the organizations that design effective communication into their leadership and employee development reap major benefits
state chiedendo se sarete in grado di godere del sesso come l'età? Gli studi ci dicono che gli anziani possono, infatti, continuare a godere del sesso nella loro anni '60, '70, e non solo. La prossima volta che vedi un anziano matura per mano, chiedersi non più - si potrebbero avere più sesso di te. 60 anni disfunzione erettile
L'errore di battitura dispari è OK. frasi brevi sono buone. Le parole lunghe sono male se non necessario per fare un punto. Se l'inglese non è la tua lingua madre ottenere la vostra copia ritirato da un completamente fluente della lingua. Utilizzare umorismo gentile, se possibile. Utilizzare i video, anche quelli cattivi. Tutti amano i video. E non si preoccupi troppo di grammatica. Rilassati, prenditi il tuo tempo. come fare il cv in inglese senza errori
Il tuo livello di istruzione deve essere molto elevata; con pochissime eccezioni, una laurea è fondamentale, anche se non necessariamente in lingue - è un vantaggio positivo di avere qualifiche o esperienze in un altro soggetto. scrivere un curriculum vitae inglese per l'inghilterra
Lo stesso vale per i denti sani. In uno studio in Nuova Zelanda si è constatato che i denti carie-resistenti hanno avuto in media due volte la quantità di magnesio come denti carie a rischio. La concentrazione media di fosfato di magnesio nelle ossa è data come circa l'1%, in denti circa 1,5%, in zanne di elefante 2% e nei denti di animali carnivori fatto per schiacciare le ossa che è del 5%. disfunzione erettile a 60 anni
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